Povestea unei stiri stelare despre coruptie

stars1.gifO chestie pe care cei mai multi dintre noi nu o stiam: publicatia „Stars and Stripes” nu e proprietate a Armatei americane. „Stars and Stripes” acopera, cu stiri, informatii, reportaje, analize, activitatile Armatei SUA din toata lumea, inclusiv din Romania. Publicatia e proprietate privata, scrie, intr-un comunicat, Ambasada americana la Bucuresti: 

Ca reactie la anumite neintelegeri exprimate de unele mijloace media din Romania, Biroul de Presa al Ambasadei Statelor Unite ale Americii doreste sa sublinieze faptul ca ziarul Stars and Stripes, destinat membrilor fortelor armate americane si familiilor acestora, este un ziar aflat in proprietate privata. Ziarul nu este produs de Guvernul Statelor Unite, iar Guvernul Statelor Unite nu are niciun control editorial asupra continutului acestuia. 

Bine, bine si? Recent, un jurnalist Stars and Stripes a publicat un articol despre coruptia din Romania. Fenomenul era exemplificat prin pretul, se spunea, exorbitant cu care i-au fost vandute soldatilor americani din Romania doua turnuri din lemn. Stirea a avut mare succes in presa romana, fiind preluata la unison de ziare si televiziuni. A doua zi, insa, purtatorul de cuvant al trupelor americane de la baza Kogalniceanu contrazice informatiile publicate in Stars and Stripes, in ziarul local Telegraf, insa fara ecou in presa centrala. Am discutat cu Troy Darr, care mi-a spus ca pretul platit de americani a fost mai mic decat cel cu care ar fi cumparat turnurile din sistemul lor centralizat de licitatii. Nancy Montgomery, autoarea articolului, nu mi-a raspuns la e-mail, dar nu m-a lamurit.

Din toate astea am inteles ca, daca nu cumva avem de-a face cu o conspiratie informationala subtila, lucrurile stau cam asa: avem un articol in Stars and Stripes despre coruptia din Romania-dar prost exemplificat (desi aveam de unde!)-iar presa centrala, constienta ca traim intr-o tara in care totul e posibil, preia informatia fara a o verifica riguros(cu o exceptie: Gardianul). In final, guvernul american s-a simtit dator sa spuna ca nu e proprietarul ziarului care a calibrat gresit, adica „Stard and Stripes”. 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s