Pretul succesului lui Ion B.

Cand o poveste pare prea frumoasa, cel mai bine e sa n-o crezi. Ion Barladeanu, artistul pop-art descoperit la ghena si ajuns celebru in toata lumea, a avut, pana de curand, o poveste foarte frumoasa. Mircea Toma a descoperit si a scris in Kamikaze de ce Ion B., asa cum a fost numit artistul in documentarul TV care i-a descris traseul, s-a intors printre tomberoane.  Dan Popescu, promotorul artistului, fiul unui fost ministru comunist, a aplicat ceea ce probabil a invatat in cei 20 de ani de post-comunism vopsit in capitalism: o japca uriasa.

In documentar, Popescu apare ca un adevarat inger pazitor al lui „nea Ion”, artistul cu sapte clase: il pescuieste de la ghena, ii gaseste o garsoniera decenta unde sa locuiasca, incearca sa-l faca sa se lase de bautura. Plus multe alte gesturi, filmate, care lasa impresia ca Popescu este bunul samaritean de care avea nevoie Barladeanu. A urmat succesul: colajele pop-art ale non-conformistului Barladeanu  sunt expuse in capitale europene si isi gasesc numerosi cumparatori.

Toma scrie in Kamikaze ceea ce nu s-a vazut pe pelicula: Popescu l-a pus sa semneze pe Barladeanu un contract naucitor-prin care el, promotorul, incasa TOTI banii rezultati din vanzarea lucrarilor.

Daca ne luam dupa cifrele publicate in Kamikaze, Popescu ar fi castigat si daca juca corect, insa a ales sa-l dea deoparte pe omul cu munca si ideile. Urat, mai urat nu se putea…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s